۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۱۳۱۵۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

لزوم مقابله با اقامه کنندگان منکر|شعار دولت از اعتدال به انفعال تغییر کرده

لزوم مقابله با اقامه کنندگان منکر|شعار دولت از اعتدال به انفعال تغییر کرده
آیت الله میرباقری با انتقاد از عملکرد دولت، گفت: متأسفانه برخی از عوامل دولت به دنبال اشاعه منکرات در جامعه هستند که این با رسالت‌های انقلاب در تضاد است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، عصر امروز در دهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصر‌ها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، با بیان اینکه کار حکومت‌ها اشاعه و اقامه است، گفت: حکومت اسلامی نباید اقامه کننده کار باطل و منکر باشد چراکه مدعی تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه برخی اقامه‌ها در حوزه معروف و منکر در مقیاس تاریخ و جامعه جهانی است، افزود: اصلی‌ترین معروف توحید و معروف‌ترین منکر کفر است؛ آن کسی که اقامه منکر در دنیا می‌کند، محور شجره خبیثه و در مقابل کسی که اقامه معروف می‌کند، محور شجره طیبه قرار دارد.

آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه معروف حقیقی خود امام است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم با منکر مبارزه کنیم و اشاعه دهنده معروف باشیم، باید در مرحله نخست آن‌ها را خوب بشناسیم و بدانیم اشاعه با اقامه تفاوت بسیار دارد.

وی با بیان اینکه کسی که فرهنگ منکر را در جامعه ترویج می‌کند، به مراتب کار او از اشاعه دهنده و اقامه کننده این کار، زشت‌تر است، ابراز کرد: نهی از منکر تنها با تذکر دادن صورت نمی‌گیرد؛ در برخی مکان‌ها و زمان‌ها باید وارد میدان شویم و حادثه کربلا را رقم بزنیم و این با موعظه انجام نمی‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر اینکه منکر اصلی زمانه ما کل جریان مدرنیته است، ابراز کرد: این جریان شعار دین زدایی را به تمدن تبدیل کرده و برای آن به دنبال ساختار‌های جریانی است و این چیز کمی نیست.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه جریان رسانه‌ای امروز دنیا در راستای اشاعه تفکرات این منکر در بین جوامع مختلف است، خاطرنشان کرد: باید با اقامه کنندگان منکر در جامعه مبارزه کنیم و این رسالت امروز متولیان امر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمی‌شود در دانشگاه‌های امروز کشور فرهنگ غرب ترویج شود و ما بخواهیم در خیابان‌ها با آن مبارزه کنیم، ابراز کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر متأسفانه با لایه‌های زیرین کاری نداشته ایم و تنها به فکر اصلاح اقامه کننده بوده ایم در صورتی که باید به دنبال کسانی باشیم که تئوریسین‌های واقعی منکر در جامعه هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم، انقلاب اسلامی را اصلی‌ترین معروف زمانه ما بیان کرد و ادامه داد: کمک به دولت و استحکام پایه‌های آن بالاترین معروف است و همگان نسبت به انجام این رسالت مهم مسؤولیت داریم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از عوامل این دولت به دنبال اشاعه منکرات در جامعه اسلامی هستند که این با رسالت‌های انقلاب در تضاد است.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه متأسفانه برخی از عوامل دولت امید غرب زده هستند و این خود عین منکر است، افزود: متأسفانه دولت فعلی ۱۷ سند توسعه غرب را امضا کرده و در حال اجرای آن‌ها است که سند ۲۰۳۰ یکی از این اسناد مورد تأیید دولت است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولت در حال اجرای سند ۲۰۳۰ در حوزه آموزش و پرورش است و در این میان حتی به توصیه‌های رهبری هم گوش نمی‌دهد، ابراز کرد: با صراحت می‌گویم دولت امید به دنبال اعتدال نیست بلکه به فکر انفعال است که باید مراقب باشیم./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات